Just do it!

Just do it!

tisdag 28 april 2009

Onsdagens ordsamling...


Hej mina goda, ljuva, underbara, fina vänner!
Tusen Tack och tusen gånger om... för era ljuva kommentarer. Jag blir helt GLAD... av era ljuva stämmor och känner att jag saknar ord för er godhet.

Och idag blir det mycket text, bara så att du vet..;)
En text om just tacksamhet, återigen..:) Jag har lånat den från nätet och haft den länge i en mapp. Det är min påminnelse. Och idag vill jag dela den med er. Den kommer närmast mina känslor, både för er och min tro på livets stunder i allmänhet.
Och alla behöver vi påminnelse emellanåt, även om vi så väl vet, rusar världen iväg och vi hinner inte med. För mig känns det så i varje fall, alldeles för ofta. Fast det egentligen är tvärtom...jag rusar iväg från världen, som inte hinner med. Då är det dags för ett djupt andetag..:)
Vi är skyldiga att ta vara på och njuta av vår tid. Att verkligen uppleva den! Att tillåta vardagen att bli vårt liv och inte bara vänta på det som eventuellt kommer sen. Det kan inte alltid vara roligt. Och vad är roligt?!
Jag har en så klok och underbar väninna och hon sa till mig..."jag tycker det är så roligt att diska. Och varje gång jag gör det, skänker jag en tanke av tacksamhet till det faktum att...jag är frisk och jag klarar det"!

TACKSAMHET...

"Är något som går bortomför våra 5 sinnen. Att i stilla ögonblick djupt inom sig känna och uppleva total kontakt med essensen av livet. Med ögonblicken. Det som är viktigt. En mjukhet, en skörhet, en innerlighet, förnöjsamhet. Ingen liknelse med förväntningarnas energi där det bubblar av nyfikenhet eller oro. En stillhet som finns över en sjö en blank sommardag när luften står stilla. En tysthet som kan höras sent en natt när världen sover. En känsla av tankar som flyter tyst och stilla inom en. En känsla av uppfyllelse utan analyserande.

Det vi ber om kommer till oss.

Det du känner tacksamhet för djupt inom dig när du för ett ögonblick kan sluta ögonen. Dra en djup suck av förnöjsamhet. Är den kontakten med essensen som finns inom dig. Den energi som alltid funnits som alltid kommer att finnas. Något som är större än det du kände nyss. Ogripbart ändå närvarande. Det du känner tacksamhet för skapar en helhet inom dig så stor att du skulle kunna ta hela världen i famnen för ett ögonblick. Det finns inget som i det ögonblicket inte skulle kunna få din uppmärksamhet och kärlek. Du har allt att ge.

Tacksamheten leder dig närmare det som är du. Det som är viktigt för dig - här och nu. Den kan vara din ledstjärna i frågetecken.

Tag dig därför varje dag ett ögonblick då du i stillhet försjunker ner i tacksamhet till något. Det kan vara något du mött, sett, fått, upplevt. Något du känner bara är. Något som bara finns. Borta är jakten, borta är måsten du vet att om livet slutade här så har du fått allt.

Det du i ditt hjärta kan känna tacksamhet för. Kan vara obetydligt för någon annan. För vi är olika som själar. Vi har olika uppgifter i nuet....

Låt dig i ditt hjärtas innersta förborga kunskapen om att tacksamheten du kan känna. Är en del av allt du kan och är bra på. Är en del av det du vet och upplevt. Är en del av vad du lärt av livet. Är en del av vad gudomligheten alltid kan ge dig mer av.

När tacksamheten växer inom dig. När du varje dag finner något nytt att vara tacksam för. Då vet du med säkerhet att du befinner dig i kärlekens växande spiral. Den som kommer att ge dig mer att känna tacksamhet för. Då du inte lägger begränsningar i en upplevelse bara upplever den gåva du fått. I din upplevelse. Kärlekens spiral som gör dig stark i din livsupplevelse och låter dig ana, att du fått en glimt av något större än ord och känslor. Något större än den fysiska kroppens behov.

De fem sinnena visar oss vilka vi är i våra fysiska personer. Tacksamheten visar oss potentialen vi är som kosmiska varelser. Där utvecklas våra 5 sinnen.

Bara för idag...Ska jag visa kärlek, förståelse för varje levande varelse jag möter. Förvissad om att de har en väg och mening som i det yttre skiljer sig från min. Som i det inre och möter varandra. När jag känner tacksamhet för det möte varje situation ger mig så vet jag också att jag liksom allt annat har ett värde och en mening.

Tacksamheten vandrar genom drömmarnas land. Det som finns i den inre världen. Idag formar jag mina drömmar genom att känna vad jag uppskattar och i tacksamhet för att jag tar del av mina positiva drömmar så vet jag att det kommer att växa och ge mig mer.

Ögonblicken ger mig njutning."

SolKarina 1998

Njut av dagen mina kära vänner.

Den kommer aldrig tillbaka!

Största Kramen till er alla och så ses vi snart igen...

(Och då ska jag dela med mig av mina snabba fuskmålartips..:)

Puss...