Just do it!

Just do it!

tisdag 13 april 2010

Hej mina kära!

Vilka härliga dagar det varit!
Ett kärt Islandsbesök, toppat med strålande vackert vårväder. Har till och med lyckats få lite färg. Vilket jag inte tackar nej till, rynkorna är mycket finare i färg liksom..;)
Men nu har de åkt och allting är som innan. Jag blir alltid så less när folk lämnar mig. Det är så mycket lättare att åka än stanna. Och trots alla år här, så är känslan likadan.
Japp, men det är inget att göra åt, utan istället vara tacksam för att de kom och tillät oss att njuta av deras närvaro ett par dagar.

Det blir hela min hälsning denna måndag. Jag har inte så mycket ord just nu, men desto mera tankar.
Så med andra ord...allting är som det ska..;)

Och så lite bilder på en liten fåtölj jag fick av en kompis. Den var jättefina som den var, men jag kände för något annorlunda. Jag rev bort klädseln inuti och lät undertyget agera sådan. Fast så kändes den lite "tom". Och idag kladdade jag lite på tyget Ja, det är verkligen kladd, för jag kör alltid på frihand och bryr mig inte om perfekt. Sen körde jag lite med sandpapper på kladdet, och...nu är jag nöjd..:)


Puss och kram och allt det bästa till er!
Och tusen tack för alla varma hälsningar.
-Ni är så underbara!




29 kommentarer:

Tricia sa...

I love your new header and that chair is pure heaven!

andi sa...

Hallå!
Det vart ju vrålsnyggt! Nu ska jag testa göra nåt liknande med en gammal fåtölj jag har nere i förrådet!
Tack för tipset! :)

*Kram*

tinemor sa...

Så vakker en stol!! (fåtölj)
Kram

Anonym sa...

Oh it is just beautiful!!!

Vintage House sa...

Den blev verkligen så läcker:)
kanske blir en här hemma med.....
tack söta du!
kram och en underbar dag till dig
sandra

Pilgården-Susanne sa...

Den blev jättesnygg! Passar fint där den står också!
Kram Susanne

linnea-maria sa...

Fåtöljen är superfin! Kram /Therese

Galleri Hönshuset sa...

Men du så fint. Då är så fyndig =)
Nu blev jag inspirerad igen av dig och dina underbara ideér =)

Ha en toppendag. Kram Pirre

Magdalena sa...

Gúa, fåtöljen är helt underbar...en kryp in och mys för både morgon och kväll...
Kram på dig och ha en härlig dag,
magdalena

Vida sa...

- stolen har fått ett nytt liv tack vare dej...superläckert blev det...

visst är det härligt att kunna känna känslor i kroppen...längtan saknad älskad stolthet förbannad :D

kram kram loppislycka
Vida

Anonym sa...

Å vilken fin fåtölj!!!

Skogsdoft & havsbris sa...

Vad roligt med besök hemifrån! Kan förstå att det blev tomt när de åkte, så känner jag det också när jag haft kärt besök.
Fåtöljen blev jättesnygg, wow! En sån underbar fåtölj skulle jag också gärna ha i vårt bibliotek. Pläden i fåtöljen är också jättefin, har du gjort den själv? Påminner mig om mitt eget plädprojekt som lite blivit lagt på is på sistone, borde plocka fram virkningen igen...
Du har en award som väntar på dig inne hos mig! :) Ha det så bra!

Loveforpiemonte sa...

I love the chair.
I wish you a wonderful week, enjoy Madelon

Wee Mary sa...

Supersnyggt! :)

Syster vit sa...

Hej, men oj vad cool den blev, jättesnygg. Jag har visst varit härifrån ett tag och missat att du planerar en butik i år, superkul och det ska bli såå spännande att hälsa på i den när vi är i skånelandet nästa gång. Vi, min syster och jag har också kommit till insikt att man ska leva ut sina drömmar och vi har öppnat en e-butik i lantlig stil. Man måste ju våga eller hur, du är välkommen att titta in :-).
Kramar Liselott.

Fines-Cottage sa...

I love your Picture´s and your Blog is sooo beautiful!

kram kram Renate

Norregård sa...

Så snyggt Gùa!!! Duktiga du som sprudlar av idèer och överträffar dig själv gång på gång!!!!
Lovely;o) Allt blir vackert i dina händer!!!!

Och så klart det bästa till den bästa!!!!!
Kram Kram Malin

Bitte sa...

URLÄCKER är det enda ord jag hittar.(till det andra URLÄCKRA)/Bitte

Annas skattkammare sa...

WOW så snygg den blev!! Inspirerande!!
Kram /Anna

Ewa sa...

Jisses såå läcker fåtöljen blev!!!
Dina härliga ideer ger såå mycke glädje och inspiration(apropå känslor, hihi)
Kram
Ewa

lottens vita och gröna sa...

heeeeeeeeeeeeelt ljuvligt, en riktig härlig gúa idée!!!
finns ingen som du vännen, berör på alla fronter, varmkram lotten

Leigha sa...

Love, love, love this chair!

Unknown sa...

Tänka sig vännen att lite "kladd" kan bli så underbart vackert!

Du är bara såååååå duktig på allt du företar dig.

Avsked känns alltid tungt!
Men du har ju fina minnen att ta fram från dagarna då era vänner var här. Och snart kommer dom säkert tillbaka till Ert underbara hem igen.

Tänker på dig
Kramisar Jeanette

Sirpa sa...

Jätte fin stol! Gillar alla andra bilder också!
Har det så bra! Kram Sirpa

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Goa GÚA!

Fåtöljen är heeelt underbar....

Ha det bäst vännen :)

Kramar till dig...
Malin

Behindabluedoor sa...

Hei...

Nydelig hjem du har. Legger meg som følger for her er det nok mye inspirasjon å hente.
Ha en fin dag.
Mvh Mona

Lycka är ~ Onnea on sa...

hej på dig!
Roligt att även se dig i den finska inredningstidningen 'Maalaisunelma'.
Fina bilder från hemmet.
~Marita~

Sally och jag sa...

Vad glad jag är att jag har hittat till din vackra och inpirerande sida! Detta är mitt första besök efter att ha läst om dig i tidningen 25 Hem - men det lär definitivt bli fler!

Kramar från
Sally och jag

Jane sa...

Hej vännen min. Jag provar att få tag i dig via din blogg. Har försökt ringa dig ett antal gånger men utan att få tag i någon. Jag skulle bli superglad om du hör av dig.

Tusen kramar
Jane

Man blir alltig lika ljum i själen när man myser runt i din blogg. = )