Just do it!

Just do it!

fredag 22 april 2011

välkomna till min butik, Mor Ágústas...



För äntligen har jag slagit upp portarna!
Igår smög jag igång, utan att någon egentligen visste.
Varför?
Jo, för att det kändes bra..:)))
Och nu är ni alla välkomna hit!
Jag har öppet...
imorgon, söndag och måndag 
från 11-15
Gårdstångavägen 9 i Harlösa
OBS! Endast kontant betalning än så länge.

Och nu när ni vet anledningen till min långa frånvaro.
Vill jag ge er min största kram och en miljon i kärlek
-alla mina underbara!
Hoppas, Hoppas, Hoppas att vi snart ses!

Puss & GLAD PÅSK!
...från världens lyckligaste Goa..:)))))

93 kommentarer:

Nina sa...

Fantastiskt! Grattis fina! Dethär är det finaste nyhterna! Kram!

Helena, The Swenglish Home sa...

Det ser alldeles ljuvligt ut! Du är otroligt duktig att skapa miljöer med känsla, och jag hoppas att en dag få möjlighet att besöka din butiks-oas!

Varmaste lyckönskningar med din fina butik!

Hälsningar,
Helena

toves sammensurium sa...

SÅ herlig å få åpne dørene til et slikt paradis!!!!!!!!!
Og så herlig det må være å få besøke din fantastiske butikk!Jeg håper det blir meg en gang,- men jammen skal jeg kose meg godt med alle de vakre bildene i mellomtiden!!!!!!!!Lykke til!!!!!!!!!!:)))
toveklem:)

Margareta sa...

Det ser ut som den underbaraste av butiker!!!

Du är fenomenal!!!

Hoppas kunna göra ett besök nån gång!

Glad Påsk!
Kram Margareta

Mitt Landliv sa...

Nydelig! Håer jeg får muligheten til å besøke butikken en gang, selv om jeg holder til i Norge.. Helt fantastisk - lykke lykke til!!

Jenny Oak Fae sa...

WOW!!!
Ser helt FANTASTISKT ut..!

: )

All lycka till dig,
KRAM Jenny

Ewa sa...

O det ser underbart ut i din butik!! Önskar Dej Lycka till och vet att du kommer att få massor av kunder!! Synd att jag bor sååå långt ifrån...men får jag tillfälle så kommer jag!

Ha det riktigt härligt i helgen och njut av nuet
Kram från
Ewa

Sigga sa...

Elsku Gúa mín innilega til hamingju með drauminn !
Þetta er alveg einstakt hjá þér :*
Þú DUGLEGA, DUGLEGA þú !!!
1000 kossar og knús á heimilisfólkið.

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh så glad jag känner mig nu!
Din lycka känns ända hit och det värmer min själ så mycket ska du veta.
Den allra största kramen till dig och all lycka som jag någonsin kan önska dig.
Du har skapat magi och någon gång önskar jag så att jag får komma dit och förtrollas jag också.......
KRAM!

Anonym sa...

Äntligen.....som jag har väntat på det här inlägget Gua! Så fint det blev!Du är otrolig..fantastisk..makalöst duktig! Den här butiken vill jag inte bara se på foto utan i verkligheten, så vi syns i morgon!

Lycka till med din fina butik!
Kram Gunsan

Unknown sa...

This is great news. Congratulations for your wonderful shop, Gua. Sooo sorry I'm so far away, I love your style and adore your pictures. Are you planning to open an online shop as well?
All the best for your shop opening!!!
You'll make it! Please share more pictures, soon.

Love,
FrauSchmitt

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis till din underbara underbara butik!!! När jag tittar på alla bilder blir jag så lycklig, tänk att lilla jag har varit där=)

Jag önskar dig en underbar påskhelg och varmaste lycka till med Mor Ágústas!!!

Glad Påsk!
Kram,
Regina

Lilla Blanka sa...



*mållös*

De största lyckönskningarna ♥

Kraaaaam
Mia *lyckotår rullar nedför kinden*

LissenTo sa...

Önskar att jag hade bott närmare, då skulle jag kommit direkt imorgon.

Jag önskar dej lycka till, på alla sätt och vis.

Tycker om att läsa dina fina ord och se dina vackra bilder på ditt fina hem.

Butiken ser makalöst fin ut också :-)

Kram Lissen

annika sa...

Fantastiskt fint! Vilken kreativitet! Att du kommer på alla fantastiska idéer. Jag är så glad över att jag redan har varit i Mor Ágústas garage. Vet du att jag kommer återkomma någon gång. Känner igen Lenas säckar..så fina.

Lycka till fina Gúa.

Kram
annika

Sweet Young Journey sa...

Beautiful! Absolutely breath taking! Congratulations on your shop! I wish I lived near so I could go visit!

xx
Cheryl

Sweet Young Journey sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sweet Young Journey sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Christina sa...

Helt underbar butik,jag hoppas kunna besöka dig i sommar under semestern!!!! Christina/Rosenälvorna

Norrfrids Eija sa...

Dina bilder slår mig med häpnad, gång på gång...Vilken känsla det måste vara att nu slå upp portarna "på riktigt"! Är lycklig ägare till en "Lena-mjölsäck" och fortfarande lycksalig över att ha varit där...nu fick jag samma varma känsla inombords igen...Tack!!!

SiggaA sa...

Til hamingu með búðina, sem er frábær, það var ekki við öðru að búast af þér :)gangi þér vel :)
Sigga Seyðisfræ

Blåbärs och smultronstället sa...

Såå mycket vackert och unikt, Gua!
Jag var med på inredningresan så jag har ju sett lite innan...
Lycka till!!!
Glad påsk!
Susanne

Lina Roos sa...

Åh va fint du har fått det min älskade vän! Hinner inte besöka dig i påsk men kommer så snart tillfälle ges. Pusspuss!

Skatan sa...

Men WOW! Ärligt talat...vilket ställe du har skapat! Magi... Åh om jag ändå bodde lite närmare!!!

Jag smög in här för att säga varmt tack för din generösa kommentar hos mig för en tid sedan. Tack.

Nu lyfter jag på hatten för dig och önskar varmt lycka till!

/Imponerad Annakarin

Lina sa...

Oj så fint!! Stort Grattis och Stort Lycka till! Passar på att önska Glad Påsk också!! Kram

Boxwood Cottage sa...

Ohhhhhhhhhh I just wanna come and live with you Gua!!!!!! Can you adopt me pretty please?
Congrats on your new shop, wish I could come over shopping!
Very happy Easter wishes from Germany sends you
Carola

sylvia sa...

hei.
men å vakker en butikk du har åpnet,
så nydelig der er i alle hjørner/vrå.
det kommer nok mange hit,
ønsker deg masse lykke til og et stort grattis.
klem fra sylvia

Norregård sa...

Hej!!
Tänk att jag ska få uppleva detta idag;o) Lycklig.......

Du kommer göra succè!!!!!!!!!!

Kram Malin

Åsa sa...

Alldeles, alldeles underbart! Kommer definitivt och handlar i sommar :-) lycka till och gladpåsk, Åsa

Anonym sa...

Mina varmaste Gratulationer!

Ett riktigt Gúa ställe. Jag har inte förväntat mig annat än finess i varje detalj i det du har skapat. Jag har med förväntatn sett fram emot just dessa bilder, när du var redo att visa oss.

Njuuuutning på hög nivå. Jag kommer i vår/sommar

Lääängtar!

Massor av lyckönskningar och varmaste kramarna

L

Franskir draumar sa...

Innilega til hamingju með búðina og opnunina.
Skemmtilega innréttuð, enda ekki við öðru að búast. Það er oft talað um að söngvarar verði að vera með sérstaka rödd, sem maður þekkir strax og maður heyri, ætli þeir að verða stjörnur. Verð að segja að "gúu - stíllinn" er líka auðþekkjanlegur. Sjarmerandi og ævintýralegur.

Ég mæti á svæðið þegar ég á leið á skán, hvenær svo sem það verður.

Þangað til- gangi þér vel og enn og aftur til hamingju, það er svo gaman þegar hlutirnir verða loksins, loksins að veruleika eftir margra ára draum - njóttu

kær kveðja og gleðilega páska
Dagný

Ett Vitare Hem sa...

Åh så kul att se butiken nu, kul att se "mina" säckar och gardiner, hoppas många, månmga hittar till dig nu för jag är så glad att jag fått besöka dig trots avståndet!
Lycka till nu finaste du!
Kram/Lena

Vida sa...

vilken lyckokänsla och så glad jag blir när jag läser och tittar på bilderna...goa du..jag kommer så snart jag kan..det här vill jag inte missa;))

många varma lyckokramar..ta dej tid att njuta..du är fantastisk ;))
Vida

LantlivsAnette sa...

GRATTIS vännen !! Till öppningen av butiken, jaa himmel..det är den vackraste butiken jag har sett !! Såå personlig, så vacker..Lycka till
Kraaam Anette

Moments of photography sa...

Så vackert!!
Jag ska bestämt ta med min dotter till din fina butik på måndag, hon bor i närheten faktiskt....

Trevlig Påsk!

kråke sa...

Åhh så fint!! Jag laddar plånboken och kommer så fort jag kan. Varmaste kramarna och lyckönskningarna...

kram kråke

Maria-Isabel sa...

Du underbara kvinna, HUR har du lyckats med allt detta?? Det ser fantastiskt ut och jag är full av beundran... Och så en eloge till din härlige make som hjälpt till att förverkliga Gúa-drömmen. Nu måste jag titta en gång till!!

Magdalena sa...

Grattis söta Gúa!!
Lyckoönskningar med din butik och Glad Påsk på dig!

gittan sa...

ååååååhhhhh..... om jag visst... Vi var ju i närheten igår men efterso mdu inget skrivit så todde jag inte du öppnat än... MEN jag komer en måndag (då har jag ju stängt i min butik) för nu är jag nyfiken på hur fint du har det =)
Det ser fantastiskt ut på bild!
Hoppas du får en trevlig påsk / Kram

Anonym sa...

Ett stort Grattis till dej Gua!!!
härligt när man får förverkliga sina drömmar.
Och du har ju verkligen känslan att skapa något utöver det vanliga.
Kraam på dej och ha en fortsatt trevlig påsk.
Therese
(www.herbretantik.se)

Trefemtien sa...

Gratulerer så mye!!!!
Jeg er stum av beundring. Din butikk må være den nydeligste i verden. Det er nesten så man slutter å puste fordi det er så vakkert!
Din evne til å skape, være kreativ og lage vakre miljøer er bare helt fantastisk..... Jeg håper jeg en gang får anledning til å komme på besøk i butikken din:)
Ha en fin påske videre.

Ardisia sa...

Helt fantastiskt! Absolut den finaste butiken jag nånsin sett!

Lycka till :)

Kram Mia

Anci sa...

Åh tack, jag kommer så fort jag har vägarna förbi ! Det ser så spännande ut.
Och ett stort Grattis & Stor Lycka till-kram till dig !

Anci

Rut och Signe sa...

Kanonbutik! Den kommer att gå bra. Öppnade själv min Rut & Signe butik för två veckor sedan och det känns helt underbart. Så från en butiksägare till en annan stort GRATTIS! Marie

Marie sa...

Din butik måste vara det absolut finaste som finns, sååå otroligt vackert Gúa!!!!! Är så lycklig för din skull! Längtar tills jag får besöka butiken och träffa dig igen!!!

Ha en fortsatt trevlig påsk och hälsa familjen!

Kramar Marie

Anna på Annas Hotell sa...

Supergrattis och helhjärtat
Lycka till!!!
Jag kommer snart och hälsar på!
Anna på Annas Hotell i Kristianstad

Norregård sa...

TACK!!!!! För all fantastisk inspiration & varma kramar!!!
Du är BÄST;o)Din butik är det vackraste jag sett!!!!!!!!
Det var precis som jag hade förväntat mig!
Ni är ALLTID välkomna till oss!

Malin

LyckligaPraliner sa...

OJ !! Vad jag blir imponerad, så otroligt. Har aldrig sett en vackrare affär. Min 6-årige son pekar på alla bilder och säger att vi ska köpa :)
Ann-Louise

Carina sa...

Herregud vad vackert! Du är helt otrolig Guá!
Stort Lycka till! och jag hoppas jag kan "lura" med mig mannen på en Skånetripp och ett besök i din butik!
Kramar Carina/Hjo
kattarsel@live.se

Duse Pasteller sa...

Så utrolig fint det ble!!!!
Gratulerer med åpningen!
Kommer gjerne innom om jeg er i nærheten!:)
Klem, Janni

Marie - Systrarna sa...

Jag tycker du har uträttat mirakel! Kan bara tänka mig vilket arbete som ni lagt ner för att skapa detta! Heeeeeelt fantastiskt! Kommer inte imorgon, men kanske i sommar!
Stor grattiskram/Marie

Anonym sa...

Tack Gúa för ditt trevliga varma bemötande idag när jag besökte din butik! Jag fick massor av inspiration och jag är så lycklig för grejerna jag fick med mig hem! Dina foto stämmer överens med verkligheten, vilket bevisar att du är en duktig fotograf!
Tack för kramar och gott kaffe!
Kram Gunsan

Deco a la retro sa...

Hej! Grattis till din fina butik!
Det ser underbart ut.

Hoppas besöka butiken en dag!

Anonym sa...

Tack för att du tog emot oss alla i mars i ditt garage och all lycka i framtiden!
Kommer och handlar så snart jag har vägarna förbi igen - längtar:p
Kram
Nina

Anonym sa...

Kram och lycka till med din fina butik som jag har haft förmånen att följa tillblivelsen av! En vacker dag kommer jag:)

Eva-Mari

by.hårenberg sa...

.hej.:)
.det ser verkligen jättefint ut!.
..jag måste bara kolla vart det ligger..
.är det i eslöv? eller finns det mer ställen med samma namn..?..
..man vet aldrig.. :)
stor påsk o vårkram!!! :)

Millas hem sa...

Fantastisk vacker miljö! Vill göra ett besök fortast, helst nyss! =))

Kraaam

Här är gudagott att vara ! sa...

Oj,oj,oj ! - Så fantastisk fint !! Man tror inte att det är sant att går att få det så här vackert !!
-Du är enastående duktig !!
Grattis till att dina drömmar har blivit till verklighet !
Jag hoppas att jag nån gång kan få besöka din underbara butik.
Lyckatillkramar från Anneli

Kristin Ketilsdottir sa...

Til hamingju með búðina þína GÚA þetta er svo flott og smekklega sett saman að ég er alveg dolfallin yfir þessu Vááá!! Enn og aftur TIL HAMINGJU !

Kristin Ketilsdottir sa...

Má ég afrita mynd af Búðinni þinni til að setja á bloggið mitt? Ég mun setja link sem vísar á bloggið þitt. Gleðilega Páska :)kveðja Kristín Ketilsdóttir

Lobeliadamen sa...

Alldeles VIDUNDERLIG VAKKERT!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg kunne faktisk lett ha BODD der jeg:-)
Lykke lykke til - jeg ser mye jeg vil ha!

Klem W :-)

Rosengårdens Inredning sa...

Hej Gúa!
Ser ju HEELT UNDERBART ut.....
LYCKA TILL!

VARMA KRAMAR Malin

♥ Min lilla Stuga ♥ sa...

Vilken underbar butik du verkar ha! Hoppas jag får möjlighet att besöka den någon gång. :)) Kram

Solveig sa...

Å hjelpe meg - jeg kunne ha BODD i din nydelige butikk! Gratulerer så masse! Håper jeg en gang får muligheten til å besøke denne butikken - dvs det skal jeg ...en gang;o)))
De varmeste ønsker og lykke til med butikken. Du er bare sååå flink!
Klem fra Solveig

Inspiration i vitt sa...

Hej sötaste vännen, jaaaa vad ska jag säga hhhmmmmm jo jag ska säga att din känsla att harmonera ihop saker från förr och nu är helt outstanding. Man brukar säga att man blir vad man tänker och du visar på ett enastående sätt vad du tänker. Det är inte alla som kan få ihop detta koncept som du har gjort Gua. Det krävs en alldeles unik tanke som kommer från hjärtat och det har du lyckats med sååå himla bra. Ingen kommer någonsin att lämna din butik besviken utan ALLA kommer att fyllas av en alldeles speciell känsla, en Guakänsla.
Jag hoppas jag kan komma till dig många ggr i livet. Pussokram/Ingela.

ella sa...

Í þessari búð gæti ég hugsað mér að staldra við. Lengi. Til hamingju með hana. Þar sem ég er að safna á gamladagabloggið mitt íslenskum tenglum um svipuð mál, langar mig að setja þitt blogg þar.

Milottan sa...

TACK GUÀ för ett helmysigt besök i Ditt lilla men "Stora" garage. En otroligt trevlig och välkomnande person är Du, och Din son så charmig.
Man blir varm om hjärtat när man besöker Din dröm. Förutom kaffe serverades det en hel del andlig spis också. Till nästa gång vi träffas ska jag ha läst Drömliv som Du rekommenderade mig och Jeanette.
Och LYCKA TILL!

Unknown sa...

Åh det är såååå vackert!!!!!!! Är så lycklig äöver att jag fått varit där och hoppas sååååå att jag kan komma att besöka dig fler gånger!!! Mycket kärlek till dig!! KRAM

Anonym sa...

Önskar dig lycka till med din fina butik! Vad härligt att göra något man drömt om. Bra gjort!
Kramar Marita i Björkhagen

makyloua sa...

very nice !!!!

Anonym sa...

Gratulerer. Fantastisk vakkert. Lykke til, håper jeg en gang får muligheten til å besøke din butikk. Stor klem:O)

My Shabby Streamside Studio sa...

I hope you put it online someday!

C'est ravissant!


Bisous,

Sandy @ My Shabby Streamside Studio
http://myshabbystreamsidestudio.blogspot.com/

Minna Mercke Schmidt sa...

Åh vad det ser bara fantastiskt ut! Hann inte nu i helgen, men kommer så fort jag bara kan. Största grattis och lycka till med nya butiken duktigaste Gua!
Kram, Minna :)

jessikan sa...

Men jisses... nu har jag sett bilder på flera bloggar sen danmarksresan och avundats de som fick va i din butik. Kollade på eniro och jag har 5 ynkliga mil till dej. Jag kommer! Till sommaren så!

Kram j

Shabby soul sa...

Good luck my darling! your shop looks fantastic, and I liked so much the idea of creating an entire home!
Have a good day
Silvia

Anonym sa...

Elsku Gúa.....til lukku með búðina þína.....frábært bara.....líst vel á þetta....gangi þér vel og njóttu þín.....kv. Hanna.

Lisa.L sa...

WOW!Så himla fint du fått d :D grattis till din nyöppnade fina butik :D kram

linnea-maria sa...

Åh vilket underbart ställe du har skapat. Om jag någon gång åker söderöver så ska jag leta reda på ditt plejs för ett besök. Kram och lycka till /Therese

Bente sa...

Gratulerer med flott butikk. Helt fantastisk.

Bente

Anonym sa...

Vilken fantastisk butik! Jag kunde tyvärr inte komma förbi i påsk men hur har du planerat öppethållandet framöver i vår? Skulle så gärna vilja komma på besök?
Kram
Ingrid

Chic-Schnack sa...

i love your pictures.....i would like to live here;-)))
many greentings Domi

Unknown sa...

Ah men ååååååååhhhh ... det enda jag kan få ur mig. Hur duktig är du egentligen??

Malin :)

audur skula sa...

Innilega til hamingju með búðina þín Gúa... :-)
Þetta lítur svo sannarlega flott út hjá þér, og ekki við öðru að búast.
Gangi þér allt í haginn !!
kær kveðja
auður

Julie@beingRUBY sa...

congrats on your store opening.. so beautiful!! wish I could visit but so so far away... ciao Julie

Svenngården sa...

Sååå fin!! Fantastisk !!
Deg må jeg følge :)

-Amalie

H A N N A S - F O R M sa...

Jag önskar dig all lycka du vackra själ! Så underbart, UNDERBART det ser ut...du har ett otroligt öga för det som är vackert!

Varmaste kramar till dig Gua!

Hanna

Tinas bo sa...

Det ser sååå läckert ut!!
Du är fenomenal, Gua!
Det är magiskt vad du kan!!

VILL HA ALLT!! hihi

Grattis till din helt fantastiska butik!
Namnet på butiken är så go!!

Bamsekram Tina

Iris // Alla dagars kaos sa...

Det ser underbart ut! Gillar speciellt hveiti-påsarna, gillar att ha lite isländska detaljer i mitt hem :) Grattis till öppningen!

kram /iris

Lina ♥ C´est la vie sa...

Vilken fantastisk butik! Helt underbar!! Vilken inspirerande miljö och så vackra saker... Jag hoppas komma förbi någongång.

Mitt lager är inte lika kul att jobba i skratt :)

Ha en underbar helg!
Lina

Anki sa...

Åh underbar butik. Vad finns att inhandla här? Allt man ser på bilderna, eller?
Ser MASSOR jag vill köpa.
Har du någon sida där man kan se vad som finna att köpa, priser etc?

Kommer definitivt förbi i sommar & shoppar. :-)

Kram Anki.

Anonym sa...

Hei
Jeg blir veldig fasinert av butikken din, og klarer ikke få øynene vekk fra gulvet. Undres veldig hva det består av. Er det et linoleumsgulv eller vinyl?
Tina

The Paper Mulberry - Glenda Steel sa...

Oh I've just discovered your divine blog! I am a new and happy follower! What an amazing shop!!!! I am off to make a large coffee so that I can sit and read the rest of your fabulous posts! Warmest wishes from a 500 year old farmhouse in England - Glenda xxx

JESSICA JANE sa...

Thank you for your support who has read our article. I'm very happy if you can share our article below

Cara Mengobati Mata Merah
Vitamin Untuk Ibu Hamil
Cara Menghilangkan Keputihan Pada Ibu Hamil
Suplemen Kesehatan Sendi dan Tulang
Pengobatan Untuk Penyakit TBC
Cara Alami Mengatasi Eksim Basah
Cara Mengatasi Rematik Pada Lansia