Just do it!

Just do it!

torsdag 20 oktober 2011

Öppettider denna helg: fredag: STÄNGT! lördag & söndag 11-15...

Hej mina kära!
Hur mår ni?!
Jag hoppas svaret är bra, för det är ni sååå värda!

Min vecka har gått fort, massor av varor har anlänt och jag försöker organisera så att de får rätt plats..:) Men idag kände jag för att göra något annat, så jag tog äntligen tag i bordet, som fått vila några dagar.
I somras köpte jag alltså ett gammalt matbord på loppis, för jag tyckte benen var så fina. Resten var i ganska dåligt skick. Så Thorir byggde ett bord efter mina önskningar...*kärlek*..:) Ganska långt skulle det vara och lite smalare. Ramen är av golvbrädor och skivan är delvis den ursprungliga, sen fyllde han på med brädor från en lastpall. Och i förrgår...målade jag det ljust, men det blev så himla mesigt, så jag fick för mig att det skulle vara lite turkost. Men det kändes inte bra!...så då blev det lite gråbrunt. Men det kändes inte heller bra! Så då slängde jag penseln åt sidan och lämnade det! Men idag så var jag på sånt pynthumör, att det fick en pimpning inspirerat av de stora mätstickorna som jag precis fått hem. Men förstås inte perfekt, utan på frihand.
Jag tänkte på arbetsbord när jag höll på med mitt pyntande..:) Så jag skvätte lite färg på bordsytan, och kladdade lite, ställde ett glas så det blev märke etc. Jah, ni fattar, lekfullt. Det gillar ju jag..:) Och när jag tröttnar, så är det bara att måla om = gillar också!
Och visst, tanken var att det skulle bo härinne, men nu har jag hittat ett annat bord till matrummet, så då hamnar det självklart i butiken!
-Och nu, har ni fått en saga om ett bord..;)
Så massa bilder på det då blir min helghälsning till er alla ljuva!
Tillsammans med lite nyheter som trillat in...


 Puss & Kram & Kärlek till er alla.
Tusen, Tusen Tack för alla era fina hälsningar!
Ni är så underbara och jag är sååå tacksam
och glad att ni ger mig er tid.
Det är stort!
TACK ♥

Njut av helgen och om ni blir kaffesugna, kom förbi! 
Jag har alltid kaffe..;)

//Goa

36 kommentarer:

Mia, New Room Interior sa...

NYDELIGE bilder som alltid! Kjempeflotte saker! Ha en super helg! KLEM

Jenny Oak Fae sa...

WOW bordet ser helt fantastiskt ut!!!

KRAM, Jenny

♥ Pia... sa...

Åå såå härliga OCH vackra inspireradande bilder.. njuter allt så väldigt av dina bilder.. kaffe ja tack skulle gärna slinka in på både kaffe och titt i butik.. önskar det vore sommar och vi kunde fara ut på mysigabutikerrundanigen:)Men får nog hålla mej hemma.. ha en skön torsdagskväll och en ännu härligare helg.. kram..Pia

Norregård sa...

Så vackert....

Tack för din hälsning..lycklig:))
Kram M

Alberte sa...

KUNST OG KJÆRLIGHET!!!!!!!

Rummet för välbefinnande sa...

AAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHH.......
Jag får inte luft.........

Om du tittar ut genom fönstret nu så står jag där och kippar efter andan - i alla fall i mina drömmar.

Jag fullkomligt älskar bordet och du är bara helt makalös alltså. Blev så ivrig när jag såg bilderna så jag ropade till Jan;
- Kom hit och titta vad Gorir har gjort!
Ja men fattar du?!?!! Gorir.........
Jag hann inte ens säga Gúa och Torir mitt i all iver som grep tag i mig.

Puss hjärtat mitt!

Skatan sa...

Men WOW alltså! Ja, det där lät urmäkta töntigt, jag vet men så känner jag när jag ser mätstickemålningen. SÅ häftigt. Jisses... du har skön känsla för det du gör!!

Här sitter jag och skrattar för mig själv. Underbara Clara har lånat mina kakfat som jag gör av gammalt porslin för att ha med i GoKväll på lördag... ja du, man vet baske mig aldrig vad livet skall bjuda på för överraskningar!!!

Sov gott och sköt om dig.

Annakarin

Unknown sa...

Your blog is a great inspiration for my fashion illustrations!

I´ll come back for sure :)

Follow you!!

Tinas bo sa...

Men guuuud vad bordet blev läckert!!
Det är nog bara du som kan få till det så!!
Fantasi och kreativitet och simsalabim gör du/ni ett praktbord!!
Underbart, snyggt och bara sååå läckert bord!!

Kramis Tina

Unknown sa...

Love the details on the table, especially the numbers! Super!

Deserae sa...

Wow, what a fabulous table....love it!!!
~Des

SiljeOhlaLA sa...

det bordet hadde passet strålende i steinhuset mitt... :)

http://siljeohlala.blogspot.com/2011/10/kelims-stone-walls-and-candles.html

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Men hur snyggt var inte det bordet !!
Design a´la huset Island när det är som bäst !!!
Kraam / Pottan

Anonym sa...

Trevlig helg Goa! Skulle så gärna vilja komma och besöka dig. Har önskat mig en biltripp neröver i födelsedagspresent så får se vad det blir ;) kram från Anna i Gävle!

linnea-maria sa...

Åh det blev ju helt underbart!! Var hittade du benen? Men du de där kemibägarna? Kan man köpa såna av dig via nätet? (bor lite långt bort).

Maria-Isabel sa...

Söta söta Gúa... såå duktig du är!! Äntligen inne på din sida och är blown away... du är som finaste vin... bara bättre och bättre!! PUSS

Maria-Isabel sa...

Gúa, kan du inte skicka mig några bilder från din butik, kanske nån med våra böcker också?? Vore så kul att presentera några av våra söta återförsäljare på bloggen!! Det har varit galet mycket med boken, och det lär bli ännu mer, MEN längtar efter att få besöka dig så det blir en helg när du har öppet i november!
PUSS & KRAM

Marthina, Holmbytorp sa...

Underbart! PS tittar in i helgen och hämtar min beställda bok! Kram/Marthina

Anna S sa...

WOW!! Ett sånt fint bord! Passar bra med mätsticke-mönster mot de slitna träet. Fina detaljer!

john sa...

Your table looks so nice...especially the tape measure numbers on the side..lovely! Enjoy your weekend and your coffee.
Gail x

gamla skolan sa...

Åh ! Du duktiga kreativa kvinna . Bordet är helt fantastiskt !!
Stoor varm kraam !
// Susanne

kråke sa...

Alltså vá...bordet är ju grymt snyggt/vackert/ruffigt....:))) Det är ju allt på en gång så där lagom inte för shabby inte för modernt och med en touch av industri;))) Kanon!!!

Kram på dig du fina å ha en fortsatt trevlig helg:))...

kråke

Sallys hus sa...

Ååååå hjäääärtat!!!
Sååååå fint det blev...
mattias o jag sitter här o kikar...så kult att få se bordet som var under tillverkning när vi var hos dig..;)

Jag vill tebaks!!!!
du har så mycket fint så jag bara suckar....
Jag ska spara pengar och samla ihop ett gäng tjejer så ska jag minsann anordna en egen tjejresa....den ska gå till dig....eller ja...din butik
Kraaaaaaam Katarina

Hammarsbacken sa...

Du är så duktig och kreativ så man blir alldeles gaaaalen! Önskar jag kunde komma och kika in i din underbara butik, men tyvärr är det för långt att åka. Men någon gång så... Ha en trevlig lördag kväll. Kram Sonja.

Evis sa...

Oh vilket fint bord har ett bord med liknande ben där skivan är dålig och sprucken har aldrig tänkt på att man kan ta bara benen. Jag måste säga att allt du gör blir så fint. Din blogg var en av de första jag började följa. Keep up the good work!
Kram Evis

hemtrevnad marie sa...

Jätteläckert Gùa!!
Nyfiken på vad du fått för bord istället....har lite samma dilemma här just nu, sålde två matbord i butiken i veckan och köpte ett gammalt slagbord igår, vet dock inte vilket som blir kvar hemma och vilket som hamnar i butiken, hihi!
kraam

Eva sa...

TACK :)
För att du är du och för att du ha ett så himla inspirerande garage. Vi återkommer snart!!!

Läs gärna vad jag skrivit ang. helgens besök:
http://enangelsdagbok.blogspot.com/2011/10/helg.html

Kram eva

Anna sa...

Så OTROLIGT fint det blev!! Nu blev jag minsann lite avundsjuk...:)
Kram Anna

Anonym sa...

Ah såg din fina fjord på Island i högersidan på bloggen, så vackert! Var på Island för första gången för ett par veckor sen. Häftigt att se och uppleva!

Kram/Mira

Maya sa...

Åhh vilka underbara saker du har i butiken, jag hoppas jag ska kunna komma dit någon gång!

Villa Björkenäs Backen sa...

God kväll !

Vilka härliga bilder och så mycket fina saker
Ha en fin kväll !

Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ååh så snyggt! Vill ha ett sånt köksbord...kanske kan göra om vårt...och härmas :)
Jätte-jättefint Gua!
kram
Marie

Vida sa...

nej men vad händer..mina ord till dej att borta..måste ha blåst bort i höstvindarna...
jag ville ju att du ska veta att det där mätsticksbordet är ju bara för läckert;)) du är en riktig konstnär vännen;)

kram och hoppas du har det riktigt riktigt gott;))
Vida

majra1 sa...

Vilket underbart bord!
Kul att ha nåt helt unikt. :)
Mari

Unknown sa...

I WOULD LOVE TO FEATURE YOUR TABLE, ITS BEAUTIFUL, PLEASE LET ME KNOW IF THIS WOULD BE OK WITH YOU,
LAUREN

Angi at drakestone primitives country cabin sa...

Oh my I simply love this .. Angi